شنبه, ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ | ۱۷ شوّال ۱۴۴۵ قمری | ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
هدر بالا
  1. اجتماعی
شنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ ۰۸:۴۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: در حال حاضر تعداد 233 گلخانه باسطح 61/6 هکتار در شهرستان مرودشت فعال است که در زمینه های سبزی و صیفی، تولید نشاِ، گل های شاخه بریده و گل های آپارتمانی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش پیام خبر، منصور امیریان از بهره برداری گلخانه 3200 متری سبزی و صیفی در روستای رزمنجان بخش درودزن خبرداد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: در ساخت این گلخانه سبزی وصیفی 50 میلیارد ریال هزینه شده است که میزان 30 میلیارد ریال از طریق بانک کارآفرینی امید تسهیلات به متقاضی پرداخت و مابقی آورده متقاضی است که در این طرح برای 5 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است. 

وی افزود: در حال حاضر تعداد 233 گلخانه باسطح 61/6 هکتار در شهرستان مرودشت فعال است که در زمینه های سبزی و صیفی، تولید نشاِ، گل های شاخه بریده و گل های آپارتمانی مشغول به فعالیت می باشند.

امیریان با بیان اینکه با توجه به شرایط بحرانی مسئله آب در دشت مرودشت، برای ادامه فعالیت و تولید مواد غذایی، چاره ای جز سوق دادن کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی به فضای گلخانه ای نداریم افزود: با کشت محصولات در محیط گلخانه می توان مصرف آب راکاهش داده و عملکرد را با توجه به تحت کنترل بودن شرایط از لحاظ کمی و کیفی افزایش داد که با این کار صرفه اقتصادی محصول نیز افزایش می یابد.

 

کد خبر 215863

 

مطالب مرتبط

دیدگاه ها

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید